אודיטוריום נאוה ביבי בכיכר המוזיקה

ימים
שעהות
דקות
שניות

יום שני, 3 ביולי, 19:30.

מניטו – המילה שנתגלתה מחדש (סרט)

מידע על קונצרט

"MANITOU the word reained", סרט האירוע ב-MANITOU – 1h18
בהפקת אוליבייה כהן ובבימוי מייקל גרינשפן
הסרט הזה אינו יצירה ביוגרפית, כי מעבר לאישיות הייחודית של מניטו או הקריירה שלו, לגאונות היהדות הוא גילם את הסרט התיעודי הזה. כשמניטו נתן שיעורים בשפה משוכללת, הוא ענה על השאלות הקיומיות, הפילוסופיות והפוליטיות העיקריות שהציבו תלמידיו. הוא הצליח להעביר את תורתם של המאסטרים הגדולים של התורה ובפרט את אלו של המקובלים.
השאיפה של הסרט הזה היא אפוא להשמיע את קולו של מניטו וגם להכריז, באמצעות שיעוריו, את הדרך שמציעה מסורת ישראל.
כיום, אלה ישראלים צעירים שאינם דוברי צרפתית שמגלים ומתלהבים מהתורתו של מניטו.

הרב יהודה לאון אשכנזי – מניטו הוא המאסטר שלתורתו לאחר המלחמה הייתה כנראה ההשפעה הגדולה ביותר על היהדות הצרפתית. ידיעותיו המרשימות, הן בדיסציפלינות השונות של התורה והן בתחומי הפילוסופיה, הסוציולוגיה, האתנולוגיה, האנתרופולוגיה אפשרו לו לפתח ניסוח מקורי של החכמה העברית.

אוליבייה כהן הוא מורה, לשעבר מנהל החברה, הוא הקים את האתר Manitou L´hébreu ואת העמותה Pour Poser la bible sur terre שהוא נשיא שלה.

מייקל גרינשפן הוא במאי סרטים המשודרים בצרפת, ישראל, ארה"ב ובמקומות אחרים בעולם. יליד פריז, מתגורר בתל-אביב כבר עשרים ושמונה שנים. בין הישגיו: הפליטים הנשכחים, על תולדות היהודים בעולם הערבי, סרט עטור פרסים ומשודר בינלאומי, שהוקרן באו"ם ובקונגרס האמריקאי – צאצאי הנאצים: מורשת התופת שנעשתה עם מארי – פייר ריימבו. לצרפת 3 – טולוז בין ורוד לאפור, על הקהילה היהודית בטולוז לאחר המתקפה המתועבת שספגה – מסייה צ'וצ'אני, אירוע סרט על הגאון המסתורי המפורסם, המאסטר של אלי ויזל וד'עמנואל לוינס.

אתר המוקדש לתורתו וחשיבתו של מניטו: manitou-lhebreu.com

Facebook
Email
WhatsApp
זמין
יום שני, 3 ביולי, 19:30.
40 ₪
שימו לב, מספר המקומות מוגבל

בחר את המושב שלך

איך להגיע לשם ?

בקר בכיכר המוזיקה ב-3D

#Kikar Hamusica Show

להזמין שולחן
כדי להיות בטוחים שתקבלו את מקומכם בקדמת הבמה, הזמינו עכשיו את שולחנכם בין המסעדות של כיכר המוזיקה: